
Pozycjonowanie to zwrot, który od kilkunastu lat wymieniany jest nader często. Tyczy on najczęściej pozycjonowania stron WWW w najpopularniejszej wyszukiwarce która jest zarazem najpopularniejszym serwisem na globie – Google.
Skąd ta przeogromna popularność Google? Otóż z powodu wygody oraz jakości wyników. Internet to miliardy url-i czyli adresów witryn, na których przechowywane są gigantyczne ilości informacji w postaci tekstów, zdjęć, filmów, plików audio. Dzięki Google można szybko i w prosty sposób odnaleźć poszukiwane treści czy materiały. I do tego wyszukiwarka oferuje bardzo trafne wyniki. Prawdopodobnie właśnie ta jakość wyników sprawiła, że wyszukiwarka Google rozgromiła inne wyszukiwarki, które przecież już funkcjonowały. Przed erą Google królowały w sieci portale, czyli takie bardziej rozbudowane katalogi. Wymagały trochę więcej inwencji, jeżeli chodzi o wyszukiwanie informacji, trochę bardziej podpowiadały witryny z danej dziedziny.
Wyszukiwarka Google wytwarza najpokaźniejszy ruch w Internecie. Jest to ruch o wysokiej jakości – to znaczy, że z wyszukiwarki na naszą stronę wchodzą osoby zainteresowani tym co w witrynie prezentujemy.
Jeżeli sprzedajesz w sklepie internetowym na przykład opony i będziesz na tą frazę w pierwszej trójce w wynikach wyszukiwania Google to możesz oczekiwać wielkiej sprzedaży- o ile z twoim sklepem jest wszystko ok, na przykład masz dopracowane kwestie UX a mechanizmy potrzebne do zrealizowania sprzedaży funkcjonują prawidłowo.
Wydaje się, że w ogromnej większości branż to właśnie wysokie miejsca na pierwszej stronie w Google dają najlepsze efekty. Oczywiście są takie branże, gdzie może zdarzyć się, że na przykład promocja na Facebooku czy Instagramie przewyższa efektywnością inne formy promocji. Wszelako to Google wiedzie prym, jeżeli chodzi o efektywność marketingową. Stąd pozycjonowanie stron internetowych to tak istotna a przez to popularna usługa. Wysokie pozycje często są główną przyczyna funkcjonowania biznesu.
Pozycjonowanie stron WWW w wyszukiwarce Google – na czym polega?
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google to ogół działań prowadzących do osiągnięcia jak najwyższych pozycji pod względem wybranej frazy. Działania te dzieli się na on-site – czyli te dotyczące samej strony, która ma być pozycjonowana oraz off-site – działania poza stroną.
Jeśli chodzi o działania on-site to tutaj należy wymienić: optymalizacja kodu i treści pod kątem fraz a także działania UX które wpływa na czas przebywania internautów na stronie co jest jednym z czynników rankingowych.
Off-site to przede wszystkim budowa profilu linków prowadzących do strony. Odnośniki są bowiem od początku jednym z najważniejszych faktorów rankingowych wyszukiwarki Google.