Przewodnik po witaminie C

Witamina c jest aktualnie najbardziej znaną witaminą. Nie jest toż zaskakujące, ponieważ organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, że witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm też nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, ponieważ witamina C jest niezbędna do tworzenia kolagenu. Ilekroć dana osoba ma skaleczenie lub uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez wystarczającej ilości witaminy c byłoby to prawie niemożliwe. Kolagen pełni dużo pracy w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, a nie byłby w okresie owego zrobić bez wystarczającej ilości witaminy C.

Witamina c jest także przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy i minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, ażeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im więcej witaminy c ma organizm, tym silniejsza jest jego ochrona przed przeziębieniami oraz innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c może nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają dużą zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne zawierają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najbogatszych źródeł witaminy c, jeżeli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym czystsza jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, więc wiele warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeśli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej zawartości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców oraz warzyw dziennie, jeśli są one jedzone na surowo lub szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, żeby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Jednak przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, że być wystarczająca. Jeżeli jednakowoż dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie posiada niebezpieczeństwa zbyt wielkiej liczby witaminy c, ponieważ organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-odciskow/

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.